Achtung! Konflikt in Mercedes

Després de l'incident en el Gran Premi de Bèlgica d'avui, en les primeres voltes, entre Lewis Hamilton i Rosberg, companys de l'escuderia Mercedes, i les posteriors declaracions d'ambdós pilots, estic encuriosit per veure quin és el model de gestió de la competitivitat i dels conflictes entre els pilots que aplicaran a l'equip alemany.

Els fets ocorreguts han estat aquests: Hamilton anava al davant i Rosberg l'ha intentat avançar amb el resultat de la roda del darrera punxada del primer, l'entrada a boxes, el retorn al circuit amb setzena posició i la posterior retirada.

Al voltant de les cinc i vint minuts de la tarda, al twitter, Francesc Latorre, el periodiste esportiu que cobreix el mundial de Formula 1 per a TV3, comentava en una primera piulada que "Rosberg no assumeix cap culpa. Hamilton diu que no vol parlar amb ell, que parlarà a la pista. Les parets del motorhome Mercedes tremolen". 47 minuts més tard, Latorre deia: "Més llenyà al foc! HAM (Hamilton) diu que Rosberg admet que ho ha fet expressament per "marcar territori". Ricciardo es frega les mans.."

Aquest incident ha vingut acompanyat de la victòria de Ricciardo, el pilot australià de l'escuderia Infiniti Red Bull Racing i el segon lloc de Rosberg. Per tant, els fins ara intractables Mercedes a la pista, poden començar a tenir problemes per guanyar les carreres que falten i aconseguir el campionat si els conflictes entre els pilot afloren i no se saben gestionar. Ja fa uns quants anys, l'equip McLaren es va deixa perdre el títol per culpa de les picabaralles dels seus pilots en aquell moment, Fernando Alonso i Lewis Hamilton. Una lluita que va facilitar que Kimi Raikonnen a Ferrari guanyés al 2007 el darrer campionat per aquesta marca.

L'equip de Fórmula 1 de Mercedes, en comparació amb Ferrari, McLaren o Red Bull Racing, encara no s'ha trobat amb la dificultat de gestionar aquest tipus de situacions: increment de la lluita i la competivitat entre els pilots de l'equip amb possibilitats de guanyar el títol. 

A més, estem entrant a la recta final del campionat, quan només queden 7 circuits dels 19 programats, i això sens dubte incrementarà el clima de tensió i el nerviosisme dels pilots i de l'escuderia en general.  Després del Gran Premi de Bèlgica la distancia de punts entre els pilots de Mercedes s'han incrementat fins els 29 a favor de Nico Rosberg (220) respecte Lewis Hamilton (191), però s'ha reduit en 64 punts amb Daniel Ricciardo (156), que cada cop ho fa millor.

Així que mentre se succeixen les declaracions abans i després de les curses i els incidents en pista, us proposo que sigueu vosaltres mateixos els que analitzeu quin pot ser el model de gestió de la competitivitat i els conflictes entre els pilots de l'equip alemany. Com? Us deixo 3 enllaços a 3 articles que expliquen quins són els models de gestió de conflictes entre pilots de Ferrari, Red Bull Racing i McLaren. I ja em direu.

I si Michael Schumacher tingués raó?(Ferrari)

Red Bull et dóna ales si et dius Vettel (Infiniti Red Bull Racing)

McLaren, l´equip dels millors pilots (McLaren)


Comentaris